Så beställer du

Välj ut de artiklar du vill köpa

Så här söker du och väljer ut produkter att köpa.

  •       Använd sökrutan eller klicka dig fram i menyn för att hitta det du vill köpa.
  •       Lägg till en artikel i din varukorg genom att klicka på "KÖP" (eller i vissa fall plustecken) vid artikeln.
  •       När det finns olika varianter av en vara behöver du välja önskat alternativ innan den kan läggas i varukorgen. Gör ditt val och klicka sedan på "KÖP" för att lägga till artikeln.

Bra att veta: Du utför inget köp förrän efter det att du har klickat på knappen "beställ" längst ned i varukorgen. I den här delen samlar du bara artiklar som du lätt kan ta bort igen.


Genomför en beställning

Gör så här för att skicka in och slutföra en beställning:

1.  När du vill genomföra ditt köp: gå till din varukorg och klicka ”Till kassan”.

Om du inte redan är inloggad får du nu följande alternativ:

a)  Ny kund: Registrera ett konto - för att se orderstatus, få olika förmåner, med mera.

b)  Ny kund: Handla som gäst.  För att lägga order utan att skapa konto.

c)  Återkommande kund Logga in om du redan har ett konto.

2.  Välj alternativ för leverans. Om du inte har ett konto tidigare: ange uppgifter om adress med mera. Ifall du skapar ett nytt konto (alternativ

a)  ange även ett lösenord och markera att du godkänner villkoren. Klicka dig framåt med ''fortsätt''. 

3.  Här kan du ange om du vill har leveransen till en annan adress än fakturan.

4.  Välj önskat leveranssätt.

5.  Ange alternativ för betalning och klicka i rutan för att godkänna Allmänna köpvillkor

6.  När du har klickat dig fram till "Steg 6. Bekräfta beställningen" får du en översikt av din beställning med kvantiteter, artikelpriser och totalkostnad. Kontrollera att allt stämmer. När du är redo att göra din beställning klicka: ”bekräfta order”.

7.  Efter detta skickas ett e-postmeddelande till dig på den mejladress du har angivit, som bekräftar att beställningen har mottagits i vårt system. Här kan du också se ditt ordernummer. I denna etapp är köpeavtalet ännu inte slutet. Det här är bara en bekräftelse på att vi har fått din beställning.

8.  När vi har kontrollerat din betalning och godkänt beställningen skickar vi dig ett nytt e-postmeddelande: "Beställningen har antagits". Detta visar att vi har ingått ett köpeavtal med dig.

 

Observera följande

  • Först när du klickar ''bekräfta order'' (steg 6) skickas beställningen. När vi har kontrollerat och godkänt din beställning ändras orderstatusen i vårt system till: ''beställningen har antagits''. Vi skickar då en bekräftelse via e-post.
  • Tiden fram till att den slutliga orderbekräftelsen (punkt 6) skickas varierar med olika betalningsalternativ. Det kan därför dröja en helgfri arbetsdag (gäller t.ex. för Bankgiro), i vissa fall något längre, innan vi kan se din betalning och därmed bekräfta beställningen.
  • Vi rekommenderar att du spar mejl med bekräftelse och ordererkännande. Där ser du även ordernummer som du behöver ange om du vill kontakta oss med frågor om din order.
  • Behandling av beställningar sker delvis automatiskt via e-post. Därför behöver du se till att den e-postadress du uppger är helt korrekt. Du behöver även se till att mottagandet av e-post ifrån oss inte hindras. Det kan ibland hända att även önskade e-postmeddelanden fastnar i spamfilter. Om du upplever att våra meddelanden inte kommer fram, kontrollera därför först att du har uppgivit rätt e-postadress. Om mejlen fortfarande inte kommer fram, kontrollera om våra mejl av misstag har klassats som spam. Om du inte vet hur man gör, hör med supporten hos din e-postleverantör. Om problem kvarstår, kontakta oss.